Uvažujete o prodeji Vaší nemovitosti v dnešní nelehké době, kdy zájem ze strany kupujících poklesl cirka o 80% a přemýšlíte jakou cestou se vydat?
Mnoho realitních kanceláří, ať už malých nebo velkých, žije v minulosti a jsou zvyklí, že nemovitost stačí dobře nafotit, dokonce to někdo zvládne iPhonem, dát na Sreality.cz a během týdne je prodáno. Bohužel dnes to tak už nefunguje...
Vzhledem k zásanímu nárůstu úrokových sazeb na současnou hodnotu okolo 6,5% p.a. v porovnání s rokem 2021, kdy se sazby hypoték pohybovaly okolo 2,5% p.a. došlo k výraznému úbytku kupujících klientů.
V první řadě je dobré si definovat, kdo je v případě koupě Vaší nemovitosti potenciální zájemce. V případě rezidenčních nemovitostí, pokud prodáváte luxusní dům v klidné lokalitě nebo byt ve vysokém standardu v centru města, kdy je cena výrazně přes 10 milionů korun, Vaší cílovou budou spíše movitější zájemci, kteří hypotéku neřeší - ať už v roce 2021, kdy se prodala téměř jakákoli nemovitost, tak i v roce 2022, ale vzhledem k tomu, že mají hotovost a takových klientů v dnešní době moc není, tak nějak sami si určují "pravidla hry", proto pokud chcete svoji nemovitost prodat rychle, bepečně a hlavně na tom neprodělat, není dobré propagaci nemovitosti včetně jednání se zájemci podcenit.
V případě mainstreamových bytů, tedy například bytů v panelácích, zejména pak těch větších, jsou cílovkou rodiny s dětmi, kdy každá rodina si dobře spočítá, pokud budou kupovat například byt 3+1 za 6.000.000,- Kč, dají ze svého 1 milion korun a 5 milionů si půjčí od banky, budou platit někdě okolo 31.000,- Kč + 5.000,- Kč měsíčně za poplatky, což je zkrátka hodně peněz. Versus pokud tato rodina půjde do nájmu ve srovnatelném bytě, budou platit celkem 20.000,- Kč, což je rozdíl v ceně 80%, nedává to prostě smysl.
Každý člověk a každá rodina uvažuje jinak a má jinou finanční gramotnost. Ne každý si nechá poradit, ale pokud by se daný zájemce nad koupí bytu lépe zamyslel, lze souhlasit s názorem, že za danou úrokovou sazbu a výši měsíční splátky včetně nákladů za drahé energie to nedává smysl... Tedy v krátkodobém horizontu. Ošem nesmíme zapomenout na horinzont dlouhodobý, to znamená, že sice rodina bude platit následující 3 roky celkem pálku, na druhé straně, jako realitní kancelář úzce spolupracující s finančním poradcem víme, že zájem o hypotéky je na bodě nule, hypotéky nikdo nechce. Což nasvědčuje tomu, že se naše země postupem času vyrovná se stoupající inflací a postupem času, aby banky získaly nové klienty, budou ochotni jít s úrokovými sazbami dolů, kdy lze předpokládat, že za dobu do 3 let by úrokové sazby mohly být okolo 3% p.a., tedy pokles by byl více než o 50%, což se velmi razantně promítne v měsíční splátce, která prostě bude o dost nižší a zase bude výhodnější byt koupit než bydlet v nájmu.
Jak výše uvedené souvisí s koupí velkého paneláku či jiného bytu v dnešní době, když je vše tak drahé? Souvislost je značná, tím, že je velmi nízká poptávka a naopak obrovská nabídka bytů než kdykoli předtím, mnoho majitelů chce nemovitost prodat rychle, proto se situaci přizpůsobili a šli s cenami výrazně dolů a to v mnoha případech i o 20% nebo 25%, což je dost.
Jinými slovy, pokud dnes koupíte byt s drahou hypotékou, byt pořídíte nejlevněji za poslední roky. Tři roky Vás to bude stát hodně peněz, až ale úroky klesnou dolů, hypotéku refinancujete a splátka začne být výhodná, proto není lepší doba na koupi nemovitosti, nežli teď.
A opět, proč tohle píšu se zacílením na prodávající? Jak jsem již uvedl, pokud chcete prodat nemovitost rychle, bezpečně a za co nejvíc, nebudou stačit pouze dobré fotky a umístění na Sreality.cz, je prostě potřeba udělat něco víc...
Ptáte se co? Odpověd je následující - odlišit prezentaci nemovitosti od dalších 1.400 nabídek bytů či 600 nabídek domů v Brně. A s tím Vám rádi pomůžeme. Nejsme jenom suší realiťáci, snažíme se prodávat nemovitost trochu, vlastně docela hodně, jinak...
V rámci bezplatné exkluzivní spolupráce na 45 - 60 dnů jsme Vám schopni nabídnout profesionální video prezentaci Vaší nemovitosti, která bude jako z televize.
Nebude to jen pár záběrů telefonem a logo na konci. Video dodá Vaší nemovitosti určitý příběh, bude zajímavé, zábavné a virální... Uvidí ho stovky až tisíce lidí za pár dnů. Cílem je dostat video mezi všechny lidi, ne pouze ty kteří hledají nemovitost ke koupi. Že to nedává smysl? Ale dává, protože pokud dostaneme video mezi všechny, bude se šířit a pokud se bude šířit, dostane se i mezi ty, kteří nemovitost koupit chtějí.
Nic ovšem nenecháme náhodě, zařídíme první místo na webu Sreality.cz v rámci kraje a okresu, dále propagaci na síti Facebook, Messenger, Instagram a dalších...
Jako jediná realitní kancelář nabízíme video ve dvou nativních jazykových mutacích, tedy česky a anglicky - vždy samostatné video se samostanou propagací na sociálních sítích. Aby to něznělo moc bláhově, mluví za nás čísla zlédnutí, přesvědčte se na vlastní oči na našem YouTube kanálu.
V případě, že chcete prodat nemovitost a líbí se Vám styl naší práce, zavolejte nám, rádi se s Vámi setkáme u nás v kanceláři u dobré kávy a probereme s Vámi jak co nejlépe prodat i Vaši nemovitost. Jsme Spolehlivá realitka s.r.o. Gentlemani ve světě realit.